In aceasta perioada multi angajati lucreaza de acasa, cele mai multe sedinte se desfășoara online si multe dintre interviurile de angajare se desfasoara via webcam. Atunci cand va aflati intr-o intalnire virtuala cu un coleg, aveti un interviu sau o conferinta cu un client printr-o platforma online precum Skype, Zoom, Teams sau Slack, acel mediu virtual devine o parte a brandului tau personal. Daca intalnirile virtuale pe care le gazduiesti sunt afectate de probleme tehnice, nu te vei simti confortabil.

Am vrut sa va impartasesc cateva sfaturi practice despre cum puteți crea un brand personal memorabil si profesional atunci cand folositi platformele virtuale.

Creati un spatiu de profesional lucru de la distanta

  1. Lucrati dintr-o camera linistita, mobilata

In cazul in care camera dvs. este goala si necorespunzatoare, poate rezulta un sunet care sa distraga atentia celorlalti. Camerele mobilate, cu covoare tind sa creeze cel mai bun sunet audio in timpul conferințelor web.

  1. Folositi un fundal neutru

Desi plantele au un aspect profesionist, bibliotecile sau cadrele din fundal nu sunt neaparat o problema, insa  cea mai sigura abordare este sa ai pur si simplu un perete in culori neutre, cum ar fi nuantele de gri sau alb care de obicei functioneaza cel mai bine.

  1. Creati o iluminare buna

Asigurati-va ca spatiul de lucru,  biroul dvs. are o lumina puternica, dar placuta in acelasi timp, care va poate lumina fata in timpul conferintei dvs. video. Va recomand sa aveți o lampa de birou LED cu intensitate reglabila astfel incat sa puteti regla intensitataea luminii in functie de condițiile zilei.

  1. Folositi un laptop, nu un telefon

Multe persoane opteaza sa participle la  conferinte/sedinte prin intermediul smartphone-urilor lor, deoarece aplicatiile sunt foarte convenabile de utilizat. Nu-i o idee buna. Folosind laptopul sau computerul pentru a efectua apelul, va permite sa luați cu usurinta notite si sa aveți o imagine stabila.

Asigurati-va ca aveti o configurare tehnica este buna

  1. Testeaza tehnologia

In timp ce nu puteti evita complet aparitia problemelor tehnice, puteti reduce aparitia surprize tehnice, luandu-va timp pentru a testa aplicatia dvs. cu mult timp inainte de intalnirea virtuala. La prima utilizare, multe programe precum Microsoft Teams, Whereby sau Zoom au nevoie de anumite setari precum accesul audio, webcam etc. programe care implica repornirea programului si / sau a sistemului.

  1. Setati camera web la nivelul ochilor

Asigurati-va ca, camera dvs. web este la nivelul ochilor, astfel incat imaginea dvs. va parea mai naturala, ca si cum ati fi asezati amandoi unul langa celalalt la aceeasi masa. Cel mai simplu mod de a face acest lucru cu un laptop este sa il puneti pur si simplu deasupra unei cutii.

  1. Folosiți un microfon bun

Am descoperit ca in marea majoritate a cazurilor, microfoanele externe au o calitate a sunetului mai buna decat cele incorporate in microfoanele computerului. Daca nu doriti sa investiti intr-un microfon extern pentru birou, puteti folosi  castile telefonul care cu siguranta va crea un profil sonor mai intim si conversational.

Faceti ca intalnirile „virtuale” sa fie cat mai  reale

1. Pastreaza un dress code

Daca sunteti intr-un apel doar audio, s-ar putea sa va simtiti mult mai confortabil in pijamale si papuci de casa. Cu toate acestea, avand o tinuta profesionala reprezinta o necesitate. Va recomand sa va imbracati asa cum ati face daca intalnirea ar fi avut loc fata in fata. Modul in care suntem imbracati afecteaza modul in care vorbim si interactinam.

  1. Dezactivati notificarile

Impiedicati distragerea pop-up-urilor fie inchizand aplicatii, fie activand „Nu ma deranjati” . Desi este posibil sa credeti ca puteti doar să le ignorati, notificarile sunt special concepute pentru a va perturba atentia. Mai rau, daca partajati ecranul, probabil ca nu doresti ca toata lumea sa vada ca partenerul tau este in drum spre magazinul alimentar atunci cand se prezinta cifrele de vanzari trimestriale.

  1. Privește camera, nu ecranul, cand vorbesti

In timp ce priviti imaginea cuiva este perfect natural (ceea ce facem noi in persoana), in schimb, sa va uitati la camera dvs. va va face sa para ca va uitati direct la ele, ceea ce creeaza o conexiune mai puternica. Deși este subtil, se simte altfel.

  1. Evitati multitasking-ul

Oricat de tentant ar putea fi sa raspundeti la e-mailuri sau sa navigați pe Instagram in timp ce va aflati intr-o intalnire virtuala (nimeni nu va observa, nu?), evitati sa o faceți. Chiar daca sunteti un maestru multitasker, orice faceti care nu are legatura cu discutia in  sine va va impiedica sa participati pe deplin si sa intelegeti continutul discutiei.

Intalnirile virtuale sunt o platforma unde poti straluci

Cu toate ca intalnirile virtuale par simple, cu totii am participat la ele si ne-am descurcat. Luandu-le la fel de serios ca si intalnirile face to face, le poti folosi ca o modalitate de a construi in continuare un brand personal pozitiv, astfel incat sa poti fi recunoscut ca un profesionist si apreciat de colegii si clientii tai.

Sursa Forbes

Leave a Reply