CV-ul tau are acel element unic pentru a iesi in evidenta?
Managerul de HR, recrutorul doreste tot ce este mai bun pentru compania in care lucreaza. Asta inseamna ca toate documentele pe care le trimiteti (CV-ul, scrisoarea de intentie) ar trebui sa fie lipsite de erori si perfect lucrate.
Dar ce poti face pentru a avea un CV care sa iasa in evidenta intr-un mod pozitiv?
Iata 11 secrete sumare ale expertilor in recrutare privind angajarea in cadrul companiei Google:
- Fiti concis si nu va temeti sa va laudati. Fii precis in descrierea experientei tale de munca, dar nu fi timid cand vine vorba de descrierea procesului selectiv prin care ai trecut pentru a fi selectat pentru un rol sau proiect.
- Pastrati CV-ul vostru intr-o singura pagina sau cel mult doua pagini. Include doar informatii relevante si editati, editati, editati.
- Utilizati un limbaj orientat spre actiune. Folosiți verbe precum „negociat”, „dezvoltat”, „gestionat”, „condus” etc.
- Redactati CV-ul in conformitate cu descrierea postului. Cititi cu atentie descrierea postului si studiati cum este scrisa. Apoi, scrieti CV-ul special pentru acea fisa a postului – adaptandu-l la sarcinile si cerintele mentionate.
- Folositi date si exemple. Scoateti in evidenta realizarile tale din pozitiile actuale si anterioare, cu date si exemple care le sustin.
- Mentionati informatii relevante rapid si usor de gasit.
- Formatul PDF este intotdeauna preferat. Trimite versiuni PDF ale CV-ului tau catre potentiali angajatori, nu Microsoft Word, Apple Pages sau alte formate de software.
- Formatul CV-ului trebuie sa fie clar, simplu si concis. Pastreaza formatul clar si organizat, folosind culoarea neagra pe fond alb cu margini de jumatate de centimetru. Aliniati coloanele, folositi acelasi fond, dimensiune si spatii constante.
- Verificati intotdeauna redactarea. Conform unui sondaj CareerBuilder, 58% dintre CV-uri au greseli. Feriti-va de erori gramaticale, de aliniere incorecta si multe altele – altfel, recrutorul va crede ca nu acordati atentie detaliilor.
- Utilizati bullet points ori de cate ori este posibil. Ele fac documentele mai interesante pentru cititor, delimitand parti din text.
- Concentrati-va pe rezultate si impact. Dupa cum explica fostul executiv Google, ar trebui sa va prezentati realizarile in acesti termeni:
Realizat [X] masurat de [Y] facand [Z]
Cu alte cuvinte, incepe cu un verb activ, masoara numeric ceea ce ai realizat, ofera o baza de referinta pentru comparatie si detalieaza ce ai facut pentru a-ti atinge scopul.
Iata un exemplu pentru un Sales support associate:
In loc de:
Realizarea planului de afaceri anual pentru volume, model mix, venituri, cheltuieli de vanzare si brand
Acest lucru ar fi mai bine spus:
Ca membru al echipei, am contribuit la cresterea cu 21% a cheltuielilor de publicitate prin realizarea a 158% din numarul tinta de contacte cu clientii (80 de contacte pe saptamana).
Sursa:INC.COM